Monday, July 12, 2010

Rasulullah dan Kebenarannya

Org bukan Islam berkata : "al-Quran menerangkan bahawa Muhammad tidak pernah berbicara menurut kemahuan hawa nafsunya sendiri. Sedangkan ada perubahan wahyu yang pertama dan kedua di dalam al-Quran. Hal itu bererti berlawanan. Dan ini bererti semuanya terjadi dengan kemahuan hawa nafsunya sendiri dan sekaligus sebagai bukti bahawa al-Quran adalah bukan wahyu"

Inilah kata-kata orang bukan Islam terhadap junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w.
kita sebagai umat Islam wajiblah ke atas kita untuk mempertahankan Rasul junjungan besar kita ini agar Islam tidak jatuh dan terus jatuh di tangan orang bukan Islam.

mereka iaitu orang bukan Islam tidak mengerti dan sengaja berniat untuk mempermainkan kata-kata untuk mencapai matlamat dan tujuannya.

Firman Allah swt: "Dan dia (Muhammad) tidak berkata menurut kemahuan hawa nafsunya sendiri. Perkataannya itu tidak lain hanyalah wahyu yang disampaikan kepadanya." (An-Najm 3-4)

Allah swt telah memberi kuasa dan mengamanatkan kepada Rasulullah s.a.w. untuk berbicara,

Firman Allah swt: "Apa yang diberikan Rasul kepadamu maka terimalah. Dan apa yang dilarangnya bagimu maka tinggalkanlah." (al-Hasyr 7)

Oleh yang demikian, jelas sekali kata-kata orang bukan Islam terhadap Rasulullah adalah salah sama sekali berdasarkan firman Allah di atas. semoga kita sentiasa di jalan yang diredhai Allah pada setiap masa, amin...

No comments:

Post a Comment