Tuesday, July 14, 2009

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...


dah lame rasanye kitorang xupdate blog ni...ye la..agak sibuk (mcm jpp pulak) hehe...
semalam (13 julai) kemasukan untuk budak2 ppismp julai 09..alhamdulillah, semua urusan pada hari pendaftaran tu berjalan lancar..kitorang pulak terlibat jadi ajk untuk minggu mppb ni..

bercakap pasal mppb ni,teringat pulak masa mula2 masuk ke IPIS dulu..masing-masing nampak cam pendiam je..ye la kan..xkenal lagi ngan kawan-kawan mase tu..nak tegur pun kadang-kadang rasa malu..biase la tu..bak kata orang "tak kenal maka xcinta"..bile dah kenal, bukan main lagi sembang macam-macam..masing-masing sibuk cerita pasal sekolah lame,cerita pasal negeri sendiri dan banyak benda lagi lah..

ape-ape pun, SELAMAT DATANG kepada antum sekalian dan diharap semoga adik-adik (bg yg lahir thn 1991) dan sahabat-sahabat (yg sebaya lahir thn 1990) yang baru masuk ni dapat menyesuaikan diri di IPGM KPI ini dan seterusnya bersama-sama memelihara nama baik IPGM kite ni..INSYAALLAH..

rasanye tu je la yg kitorang nk bagitau kot...hehehe
INSYAALLAH pada masa yang akan datang kitorang post artikel @ ape-ape maklumat yang boleh kite kongsi & jadikan panduan kat sini...k...

WALLAHUA'LAM...('',)

Sunday, July 5, 2009

video

Ketahuilah bahawa:

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak serupa dengan kita, supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak sama fikirannya dengan kita, supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak memahami keadaan diri kita, supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak sempurna, supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan.


Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang sangat lain perangainya dengan kita, supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang banyak komplen itu dan ini, supaya kita jadi MANUSIA YANG HEBAT JIWANYA.

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang tidak penyayang, supaya kita lebih faham bahawa CINTA YANG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang banyak sombong dan bangga diri,supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samaada ia menjadi milik kita.

Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA,dan meninggalkan laranganNYA.

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH 'malu' untuk menolak permintaan hamba-NYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada-NYA.

renungkanlah sahabatku. Ceriakan hatimu. Kerana ALLAH itu sentiasa ada bersamamu selagimana kamu taat akanNYA....INSYAALLAH...